onsdag 21 januari 2015

Penséer -Visst längtar man?

Idag såg jag att en blomsteraffären hade penséer till försäljning. Visst blir man glad när man ser alla dessa söta små blommor men det kändes ändå för tidigt att köpa med sig några hem.
Vi som bor här i Skåne har ju knappt fått uppleva vintern ännu och den bör ju komma innan våren.
I stället för att köpa några penséer med mig hem så nöjer jag mig med att titta på några bilder från förra våren...









Dessa penséer planterade jag redan i slutet av februari, förra året. Jag behövde faktiskt inte ta in dem en enda gång p.g.a. kylan. De klarade sig fint!






2 kommentarer:

  1. Visst gör man. Även om det är lite väl tidigt kan jag tycka några veckor till får det allt vara
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Underbara och särskilt den första.
    Kanske det blir några här nästa vecka.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...