torsdag 30 oktober 2014

Tulpanlökar

Ibland är det inte så mycket som ska till för att man ska bli glad. För mig räcker det ofta med att det är fint väder när jag har en ledig dag. Att få lov att vara ute och njuta av en solig, vindstilla ledig dag är verkligen toppen!
Precis en sådan dag har det varit idag.
Jag började dagen  med en skön promenad längst stranden och sedan har det varit trädgårdsarbete hela dagen. Ljuvligt!

I somras köpte jag tulpanlökar som jag hade glömt att gräva ner men idag blev det äntligen gjort.
Jag brukar köpa nya tulpanlökar varje år eftersom jag tycker att de endast håller en säsong. Redan andra året så blommar knappt hälften av lökarna. Vet inte varför, om det är dålig kvalitet?



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...