söndag 12 oktober 2014

Höstpyssel i trädgården med loppisfynd och växter

Vilket fantastiskt väder det har varit denna helgen!
Solen har varit framme nästan hela tiden och det har varit riktigt varmt och skönt, säkert 16-18 grader.
Det har blivit picknick och sköna promenader i solskenet, pysslande och donande i trädgården samt storstädning inomhus.

Jag gjorde även i ordning lite höstfint vid gaveln på huset. Tyckte att det behövdes planterad lite blommor. Jag tog fram bruna och rostiga saker som jag tycker passar bra nu till hösten.

En upphittad kabeltrumma kom väl till pass här på bordet. Jag använde gräset `Pennisetum` som jag tycker har vackra röd och gröna färger som matchar bra till de rostiga gamla sakerna. Strykjärnet och oljekannan är loppisfynd samt den rostiga skopan där taklökarna ligger.



Murgrönan växer så det knakar och jag har snurrat upp den på en krans gjord av pil. 
Ännu fler loppisfynd är vågen och den rostiga gamla stekpannan som nu är fyllda med gröna små äpple.



Taklöks-stolen som jag gjorde förra sommaren håller fortfarande så den fick också vara med. Vill ni se hur jag gjorde stolen så kan ni titta här 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...