söndag 22 juni 2014

Bowl of Beauty - Pion

Äntligen verkar det som om jag har kommit ut ur bloggtorkan. Under våren har jag inte varit så aktiv här, har inte riktigt tyckt att det har varit skoj att göra inlägg eller känt att jag har haft tid för den delen heller. Men en liten paus gjorde nog susen! 

Idag har det stått trädgård på min att-göra-lista. Jag har fixat och donat i trädgården hela dagen. Rensat ogräs, flyttat om några växter som stod "fel" i trädgården. Det blir så ibland, när man köper en växt så tror man kanske inte att det ska bli så hög och sedan när den kommer andra året så ser man att den har blivit felplacerad. Jag vet att det kanske inte är bästa tiden att flytta om växter just nu men jag får vara extra noga med att vattna dem istället.

En blomma som däremot klarade sig utan omflyttning är min enda Pion `Bowl of Beauty´ 
Denna köpte jag förra året och så blommade den bara med 3 blommor, men i år blommar den med 5 vackra blommor.
Jag fick syn på den här pionsorten för första gången när jag besökte Chelsea flower show i maj 2013 och då bestämde jag mig för att det var just den sortens pion jag ville ha. 
Jag gillar färgkombinationen att den både är vit och rosa.




Önskar er en bra start på veckan!

Blomsterdesign

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...