lördag 21 september 2013

Pyntat med äpple zink och betong!

Gårdagen spenderade jag hela dagen ute i trädgården. Det var varm och soligt och jag ville vara ute så mycket som möjligt, vilket jag också var.. Dagen började med städning sedan blev det en cykeltur in till stan.
På vägen dit cyklade jag genom ett fint koloniområde och där hittade jag ett stort träd med massor av illgröna små äpple. Som tur var fanns trädet inte i någons trädgård utan stod på kommunens tomt. Då tog jag mig friheten att plocka några, ganska många faktiskt. Jag tycker att äpplena lika gärna kan vara hemma hos mig och vara dekorativa som att ligga och ruttna i gräset under trädet.
Så blev det!

Tomma zinkkrukor blev nu fyllda med små gröna äpple


Betongfatet brukar jag använda året om.
Tycker att zink och betong passar bra ihop och de gröna äpplena lyser upp allt det gråa.


 


Äpplena räckte inte så långt som jag hade hoppats på så att det får nog bli en ny cylektur snart så jag kan plocka ännu fler.

Hoppas att ni har en trevlig helg! 


Blomsterdesign

1 kommentar:

  1. Härligt inspirerande bilder, nu ska jag ut och plocka vildäpplen i morron, har fyllt den fina zinkkransen från dig med oxelbär!
    Ha en fortsatt fin helg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...