lördag 3 augusti 2013

Stilleben med gammal våg och petunior

Ja, tiden går så fort att man knappt hinner med...
Jag tittade på några bilder från tidigare i sommar och inser hur fort tiden egentligen går.
Blommor kommer, slår ut och blommar över. Ibland så fort att man knappt hinner se dem om man är bortrest en vecka.
Dessa bilder är tagna för en månad sedan, närmare bestämt den 1 juli.
Då var petuniorna små och söta men nu är det inte vackra längre och ska snart bytas ut mot något annan. Vad har jag inte riktigt bestämt.


Fatet som alla sakerna har jag gjutit. Jag har använt ett gammalt plåtfat att gjuta mot för att få fram de fina mönsterna.






Den här gamla vågen har jag fått utav min mormor. Den funkar inte längre att väga något på den men den är ju fortfarande fin att titta på. Så nu fick den bli en liten "pidestal" till en liten kruka.  

Hoppas att ni har det bra i sommarvärmen. Vi får väl se om det har blivit ett nytt värmerekord idag. Det ryktades ju om det.



Blomsterdesign

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...