onsdag 7 augusti 2013

Blå Riddarsporre och hjärta i betong

För två veckor sedan var min blåa riddarsporre så fin! (Tyvärr har jag glömt vad den heter)
Som tur var så tog jag några foto på den när den var som finast. Har annars varit lite dålig på att fotografera blommorna i trädgården nu under semestern. Varmt och soligt väder har gjort mig lite lat och trädgården har inte riktigt fått den uppmärksamhet den förtjänar. Bara en snabb runda med vattenkannan morgon och kväll har det blivit sedan har det varit för varmt för att vara kvar i solen.
Eftersom vi inte har någon som helst skugga i trädgården så har det varit olidligt att vara kvar där dessa varma dagar. Så fort vi har kunnat så har vi gått ner till stranden och svalkat oss. Där blåser det betydligt mer än i trädgården..





I bakgrunden här syns ett betonghjärta som jag gjort för flera år sedan. Har gjutit fast hjärtat på ett tjockt ameringsjärn så att jag kan använda det som växtstöd.
Tanken är att en murgröna ska klättra här men än så länge är den inte så stor



Blomsterdesign

2 kommentarer:

  1. Ursnygg färg på dina riddarsporrar !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Jättefin riddarsporre. Nu slog det mig plötsligt att jag inte sett min blomma, den har nog dött. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...