torsdag 26 januari 2012

Tulpaner





Tulpaner är en underbar blomma. När man ser de får man vårkänslor. Är det inte vår utanför dörren så får vi "våra till" det inne. Det finns flera tusen olika sorters tulpaner. Här är 2st av dem. Den vita som är lite frasig i kanten är HONEY MOON och den mörka är RONALDO.

Här har jag gjort ett enkelt arrangemang med HONEY MOON tulpanerna. Jag har lagt dem i en stor cylinderformad glasvas och satt ett ljus i mitten. Enkelt med dekorativt. Jag lät tulpanerna vara utan vatten i ett par timmar så att de blev mjuka, annars hade de gått sönder.



1 kommentar:

  1. Nog finns det massor utav vackra tulpaner. Själv är jag väldigt förtjust i papegojtulpaner.
    Kul att du uppskattar min blogg så mycket att du vill följa den :-)
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...