tisdag 13 januari 2015

Vårfint i köket med patentflaskor, glas och turkosa toner

Julen städade jag ut förra veckan och det känns alltid lika skönt.
Visst är det kul att plocka fram den men när den är borta så känns det extra skönt. Nu är det dags för att göra lite fint och vårligt i köket. Jag plockade in turkos som accentfärg tillsammans med vitt och grått.

På skänken i köket hamnade glasflaskor i återvunnet glas tillsammans med stenar från Kroatien.
Flaskorna finns att köpa här




Så här ser det ut på den enda väggen i köket.




En liten titt ut genom köksfönstret. På denna bilden ser men inte riktigt hur smutsiga köksfönsterna egentligen är. Eller smutsiga och smutsiga är de egentligen inte det är bara en massa salt som har fastnat på rutorna efter stormen Egon som besökte oss i helgen. 
Mitt första projekt på lördag när jag är ledig blir att tvätta och putsa alla fönster så att vi kan se ut igen.




2 kommentarer:

  1. Flaskor är fina inredningsdetaljer. Jag brukar samla på mig när jag är på loppisar, där kan man hitta många fina udda flaskor.
    Ditt skåp är fint tycker jag. Ser att ni har barmark ni med, här regnar och blåser det, snön hinner vi nästan inte se innan den försvinner.
    Önskar dig en bra vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Älskar flaskor och särskilt de som är lite gröna.
    Fint och vårigt det är hos dig nu.
    Annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...