tisdag 24 februari 2015

Vårens första penséer är här!

Årets första penséer är äntligen planterade!
Redan i början av januari började trädgårdsbutiken bredvid mitt jobb att sälja penséer men då tyckte jag att det var för tidigt för att köpa några. Men för två veckor sedan köpte jag hem några stycken som jag planterade och satte fram på framsidan av huset.
Det blir ett litet tomrum när man tar bort hyacinterna, minigranar och andra julblommor som har varit fina i krukorna i december och en bit in i januari och innan man kan plantera vårblommor. 
När vi kommer in i februari så vill jag ha vårfint utanför dörren och då ska det vara penséer i krukorna oavsett om det är vår eller vinter.










1 kommentar:

  1. Det är ju för härligt man längtar verkligen nu. Det räcker med bakslag tycker jag.
    så bra att de har kommit då blir det nog en tur till blomsterlandet idag.
    Ha en fin onsdag
    Kram Meta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...