måndag 6 augusti 2012

Möns klint

Nu är jag inne på min tredje och sista vecka på smestern.
Det har varit underbart att få vara ledig och bara ta dagen som det kommer.
För drygt en vecka sedan åkte jag och sambon ut på en liten semestertripp i europa.
Vi har varit i Danmark, Tyskland och i Holland och besökt lite olika städer. Vi packade vår lilla gula bil med tält, kamera, badkläder och andra nödvändigheter och begav oss iväg...

Det första stoppet gjorde vi i Danmark på underbara Möns Klint.
Solen sken hela dagen och det var varmt och skönt i solen. Vi hade med en picknick korg och fikade. Vi hade en underbar dag!
Höga, kritvita kaltstensklippor rakt ovanför vattnet. Hela 143 m över vattnet med en vacker utsikt högst uppe på toppen.
Ner till stranden var där nästan 500 trappsteg. Jag tror jag räknade till 493 st.. Så vi fick lite mottion på köpet.

  
Vi kunde tyvärr inte bada eftersom det var algblommning. Som ni ser på bilden
  
 




Blomsterdesign i Landskrona

1 kommentar:

  1. vad vackert! Hissnande med de vita mot det blå. Ha det fortsatt trevligt och mysigt. Kram Pia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...