tisdag 24 september 2013

Sorglig dag..

Usch vilken dag det har varit...
Jag har gråtit och funderat, gråtit och pratat och gråtit lite till...

Vi blev inkallade på möte i morse på jobbet och då fick vi veta att hela butiken ska stängas... Eftersom den inte är eller har varit lönsam så kan den tyvärr inte finnas kvar. Vi är 30 personer som jobbar på 10 000 kvm och säljer möbler och heminredning.
Det känns så sorgligt att efter 11 år inte längre få jobba kvar....
Jag har verkligen gillat mitt jobb. Att få köpa in varor, inreda butiken och hjälpa kunder. Det är ju det här jag vill jobba med! Inget annat..

Det är många tankar som snurrar i huvudet just nu.
Vad ska hända nu?
Kommer jag att få ett nytt jobb?
Vad ska jag jobba med?
Kommer jag att trivas?
Usch, det är en hemsk känsla jag har i kroppen just nu....

Jag har varit där sedan studenten och var med och startade upp butiken. Har verkligen trivts från dag 1 med både arbetet och med alla arbetskamrater.
Så det är med stor sorg jag kommer att lämna mitt jobb.



7 kommentarer:

  1. Det kan ju vara så att du kan få en helt ny vändning i livet på grund av detta. kanske något att se fram mot. Det finns alltid nåt annat bakom hörnet.
    Pröva lyckan på nåt nytt .
    Ha en fin onsdag trotts allt.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Oj, det där låter inte roligt alls. Usch så tungt. Inte på sin plats med positiva tänket idag känner jag. Det är okej att vara ledsen och nere ett tag.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Usch, det var verkligen ett tråkigt besked, som förstås gör att hela tillvaron gungar. Jobbigt när det berör så många dessutom. Hoppas att det kan bli något positivt i slutändan, även om allt känns hopplöst nu. Kanske utbildning eller annat jobb så småningom... Starta eget? Lycka till trots allt!

    Kram
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Det var tråkigt att höra. När den värsta chocken och sorgen har lagt sig ska du se att det blir bra till slut. Saker och ting brukar ordna sig - eller så får man ordna dem själv. Det fixar du!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Förstår din känsla och även om det är svårt att tro det nu så brukar allting lösa sig. Kanske öppnas nya dörrar som du inte hade en aning om att de existerade.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Åh så tråkigt!! Förstår att det nu känns jobbigt och ovisst. Hoppas du hittar ett nytt jobb som du trivs med lika gott. Det kommer ordna sig.
    Stor kram Maria

    SvaraRadera
  7. Så tråkigt, jag önskar dig verkligen lycka till och du kommer säkert att hitta något nytt och roligt.
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...